Antialiasing Vraagbaak
Moderator: Moderator-groep
-
- Student Pilot
Re: Antialiasing Vraagbaak
Ik probeer een nieuwe titel te maken vb FS2004/FS9.EXE en kan die in de box van Appliction zetten.Maar nu moet ik die in de Executables box krijgen.Door op ADD te drukken kom ik in een venster,maar hoe krijg ik dit hierin?
Mijn FS staat onder FS2004 en in de voorgeprogrammeerde 2004 staat FS9.EXE
misschien is dit de reden waarom het niet werk.
Graag uw mening.
Hugo
Mijn FS staat onder FS2004 en in de voorgeprogrammeerde 2004 staat FS9.EXE
misschien is dit de reden waarom het niet werk.
Graag uw mening.
Hugo
Ok swa bij mij doet hij het en het is echt geweldig!
Je moet het volgende doen:
Heb je nHancer? Zo ja doe dan het volgende, zo nee Download het en doe het volgende ook.
Open nHancer, ga naar het profiel van je MS Flight Simulator 2004/X
Druk op de knop Duplicate, dan vraagt hij als het goed is iets, Druk op Ja.
Velvolgens open je het niet niet- gedisablede profiel.
Daarna zie je bij het instellingenscherm zie je dat de optie Enhance in-game AA setting zet deze uit!!
Stel dan alles in en vink het volgende aan: Profile can be activated manualy
Dan is het goed...
Als wilt gaan vliegen moet je wel eerst je profiel actief maken door in nHancer naar Tools, Active profile, je veranderde FS profiel te gaan.
Ik hoop dat het lukt!
Groeten Daan van der Heijden
Je moet het volgende doen:
Heb je nHancer? Zo ja doe dan het volgende, zo nee Download het en doe het volgende ook.
Druk op de knop Duplicate, dan vraagt hij als het goed is iets, Druk op Ja.
Velvolgens open je het niet niet- gedisablede profiel.
Daarna zie je bij het instellingenscherm zie je dat de optie Enhance in-game AA setting zet deze uit!!
Stel dan alles in en vink het volgende aan: Profile can be activated manualy
Dan is het goed...
Als wilt gaan vliegen moet je wel eerst je profiel actief maken door in nHancer naar Tools, Active profile, je veranderde FS profiel te gaan.
Ik hoop dat het lukt!
Groeten Daan van der Heijden
-
- Student Pilot
Daan,
onder tussen is het me gelukt,en het is geweldig mooi beeld,alles OK .
Bedankt voor de inlichting.
Hugo
onder tussen is het me gelukt,en het is geweldig mooi beeld,alles OK .
Bedankt voor de inlichting.
Hugo
-
- Instructor
Hallo,
Ik heb laatst de nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload (Nvidia Geforce 6600), maar sindsdien krijg ik antialiasing binnen FS2004 niet meer aan de praat. Ik heb het wel aanstaan in het Nvidia control panel.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Jeroen
Ik heb laatst de nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload (Nvidia Geforce 6600), maar sindsdien krijg ik antialiasing binnen FS2004 niet meer aan de praat. Ik heb het wel aanstaan in het Nvidia control panel.
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Jeroen
- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een XFX GeForce 8800 GT d'r in. Hoe kan ik op deze kaart (via het 'NVIDIA-configuratiescherm') de anti-aliasing aanzetten? Want de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dit 'NVIDIA-configuratiescherm' vrij onduidelijk en vooral traag vindt; bij iedere verandering gebeurt er een hele tijd niets en zegt de pc dat het programma niet meer reageert.
Ik had hetzelfde met de laatste drivers i.c.m een 8800GTX.Supercitroen schreef:Ik heb laatst de nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload (Nvidia Geforce 6600), maar sindsdien krijg ik antialiasing binnen FS2004 niet meer aan de praat. Ik heb het wel aanstaan in het Nvidia control panel.
Ik ben terug gevallen op driver 169.09 van vorig jaar.
Deze heeft geeen problemen met AA.
Pteradon
Heey,doantje schreef:Je moet het volgende doen:
...
Ik heb geprobeerd te doen wat je adviseerde, maar ik kom niet echt ver.
1) Wat bedoel je met Velvolgens open je het niet niet gedisablede profiel
2) Ik kan Enhance in-game AA setting niet uitzetten, het is lichtgrijs en kan er niets mee doen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Russell
Ik had dit in 't FS9 tweak-topic gezet, maar toen wist ik niet dat dit topic er ook was. Ik heb dit probleem:

Zoals je ziet, zien de randjes er niet uit, en ik zou dat wel graag willen, zoals bijvoorbeeld dit.
Dit zijn m'n specs:
Intel Pentium D 2.8GHz
Windows XP Home Edition
nVidia XFS GeForce 8500GT
1024 MB werkgeheugen
Ik heb nHancer wel geprobeerd te installeren, maar tijdens de installatie zegt nHancer dat hij de service niet kan starten. Ga ik dan naar Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services, en ik probeer daar handmatig de nHancer service te starten, zegt Windhoos dat ik dat niet mag doen, omdat je daar de beheerder rechten o.i.d. voor nodig hebt: ik ben beheerder, ik ben zelfs 't enige account op deze pc!

Zoals je ziet, zien de randjes er niet uit, en ik zou dat wel graag willen, zoals bijvoorbeeld dit.
Dit zijn m'n specs:
Intel Pentium D 2.8GHz
Windows XP Home Edition
nVidia XFS GeForce 8500GT
1024 MB werkgeheugen
Ik heb nHancer wel geprobeerd te installeren, maar tijdens de installatie zegt nHancer dat hij de service niet kan starten. Ga ik dan naar Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services, en ik probeer daar handmatig de nHancer service te starten, zegt Windhoos dat ik dat niet mag doen, omdat je daar de beheerder rechten o.i.d. voor nodig hebt: ik ben beheerder, ik ben zelfs 't enige account op deze pc!
-
- Senior Instructor
Even de fs9.exe die je daar hebt staan even weggooien. En dan zelf een nieuwe aanmaken en opzoek naar je eigen fs9.exe. Vaak wijst de standaard directory uit het programma ergens anders heen.
Met vriendelijke groet,

-
- Ere oud staflid
KLM1991 schreef:Even de fs9.exe die je daar hebt staan even weggooien.
NOOIT DE FS9.EXE weggooien. KLM let goed op wat je schrijft voordat je iemand helemaal naar de maan helpt.!!!!!!!
Beter is om eerst een naamswijziging te maken, want veronderstel dat die wel naar het juiste bestand verwijst.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Senior Executive
- Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)
hij bedoelt het profiel van de fs9.exe
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Dat heb ik al gedaan, maar dat heeft geen effect... Mijn videokaart ondersteunt het toch wel hoop ik?
Hallo,
Ik heb ook een probleem met mijn videokaart (8600GTS), ik heb mijn AA setting gewoon op 16x staan, en hij doet het nog steeds niet in FS :S, ook al mijn FS9.cfg weggegooid, maar het helpt niks,..
Hier mijn instellingen in nHancer.

Wat moet ik eraan veranderen of wat moet ik doen om mijn AA weer goed te krijgen?
Alvast bedankt.
Ik heb ook een probleem met mijn videokaart (8600GTS), ik heb mijn AA setting gewoon op 16x staan, en hij doet het nog steeds niet in FS :S, ook al mijn FS9.cfg weggegooid, maar het helpt niks,..
Hier mijn instellingen in nHancer.

Wat moet ik eraan veranderen of wat moet ik doen om mijn AA weer goed te krijgen?
Alvast bedankt.
ga naar tools activate profile en dan flightsimulator 9 aan vinken
dan sluiten en dan werkt ie 

Hoe zou ik nHancer geïnstalleerd kunnen krijgen? Bij het installeren stopt nHancer bij het starten van de service (en als ik dit handmatig probeer lukt 't ook niet). Ik heb in ieder geval wel een nVidia kaart (ookal boeit dat nog niet als je aan 't installeren bent lijkt me..).
Arno, hij bedoelt de FS9.exe die je DAAR hebt staan (menu nHancer)arno schreef:KLM1991 schreef:Even de fs9.exe die je daar hebt staan even weggooien.
NOOIT DE FS9.EXE weggooien. KLM let goed op wat je schrijft voordat je iemand helemaal naar de maan helpt.!!!!!!!
Beter is om eerst een naamswijziging te maken, want veronderstel dat die wel naar het juiste bestand verwijst.
-
- Supervisor
Ik heb een mooie voor jullie. M'n AA (GF8800 GTS, met december drivers) doet het alleen als ik em in FS zelf aanvink. Doe ik dit niet, maar alleen via de Nvidia control panel (override appliciation aanvinken) dan ziet het er niet uit.
Okay, tot zover, no biggy, máár wat wel vervelend is is dat het vliegtuig zelf er spik en span uitziet, maar (en dit is alleen in het geval met vliegtuigen met een livery die horizontale lijnen/cheatlines heeft) dan wordt deze van bepaalde afstanden en hoeken jaggy weergegeven.
Kijk maar naar de screenshots. Mijn vraag is, wat is hier de oorzaak van en better yet : wat is de oplossing?
Geen jaggies

Beetje jaggies

Boel jaggies

Okay, tot zover, no biggy, máár wat wel vervelend is is dat het vliegtuig zelf er spik en span uitziet, maar (en dit is alleen in het geval met vliegtuigen met een livery die horizontale lijnen/cheatlines heeft) dan wordt deze van bepaalde afstanden en hoeken jaggy weergegeven.
Kijk maar naar de screenshots. Mijn vraag is, wat is hier de oorzaak van en better yet : wat is de oplossing?
Geen jaggies

Beetje jaggies

Boel jaggies

mcphatstudios.com / - We tear `em up, we wear ´em down, (for you to fly...)
En nee, ik doe niet aan paintrequests dus doe mij en jezelf een lol en pb me niet. Ook mag je m'n MSN niet hebben.
En nee, ik doe niet aan paintrequests dus doe mij en jezelf een lol en pb me niet. Ook mag je m'n MSN niet hebben.
- brian
- Instructor
hallo
ik heb een nvida gforce 9600 gt maar hoe kan ik daar de aa instelen op me video kaart heb me fs getweakt maar is nog steedts kartelig ik heb hemn in fs uit maar in me video kaart staat volgens mij ook nergens aa
ik hoor het mzzl
ik heb een nvida gforce 9600 gt maar hoe kan ik daar de aa instelen op me video kaart heb me fs getweakt maar is nog steedts kartelig ik heb hemn in fs uit maar in me video kaart staat volgens mij ook nergens aa
ik hoor het mzzl

---Md-11 Queen Of The Skies It take wings to make miracles happen---
-
- Senior Executive
lees dit topic eens door, staat het allemaal stap voor stap! 

Zacherius8 schreef:Ik heb een mooie voor jullie. M'n AA (GF8800 GTS, met december drivers) doet het alleen als ik em in FS zelf aanvink. Doe ik dit niet, maar alleen via de Nvidia control panel (override appliciation aanvinken) dan ziet het er niet uit.
Klopt, ik HAD precies hetzelfde, nose enzo 0 jaggies, maar bijvoorbeeld donkerblauwe streep van KLM aardig wat jaggies, probeer eens de 175 drivers, en anders met nHancer, handleiding staat hier op DFS
Wat ben ik blij dat ik ATI heb, nooit gezeik met drivers.
- brian
- Instructor
hallo
ik had me aa helemaal op oorde gemaakt zag er mooi uit maar opeens de volgende dag dat ik opstarten was het weer zo als oud hoe kan dit ik heb het via video kaart gedaan he een nvida gforce 9600 gt
Groetjes Brian
ik had me aa helemaal op oorde gemaakt zag er mooi uit maar opeens de volgende dag dat ik opstarten was het weer zo als oud hoe kan dit ik heb het via video kaart gedaan he een nvida gforce 9600 gt
Groetjes Brian

- Nocila
- Instructor
Normaal gesproken mag je niet quoten, maar in dit speciale geval doe ik het wel om het even leesbaarder te maken.brian schreef:hallo
Groetjes Brian
"Ik had mijn Antie Aliasing instelling helemaal in orde gemaakt en het zag er mooi uit.
Maar opeens bij het opstarten de volgende dag was het weer zoals voorheen, weet iemand hoe dit kan.
Ik heb dit via de grafische kaart gedaan.
Overgens heb ik een Nvidia GeForce 9600 GT"
Groeten Nico
eenmalig toegestaan Nico

Groeten Nico
Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
- brian
- Instructor
hey nico
waarom zit je nou altijd zo te zeuren dat jij nou alles goed kan kan ik niks aan doen
waarom zit je nou altijd zo te zeuren dat jij nou alles goed kan kan ik niks aan doen

-
- Senior Executive
je kan er wel iets aandoen, want onder het bericht van Nico staat door de staff bijgevult:
eenmalig toegestaan Nico
volgende keer moet Brian toch maar proberen het via de spelling van Word te schrijven zoals je al eerder voorstelde/staff
eenmalig toegestaan Nico

- Nocila
- Instructor
Je kan er wel degelijk wat aan doen Brian en dat ik het wel kan daar kan jij inderdaad niets aan doen.
Neem een voorbeeld aan Zoek34, die had in den beginne nogal eens last van stof in z'n toetsenbord (zwak exuus hoor) en moet je nu eens zien hoe veel beter de schrijfsels van hem zijn.
Overgens staf, ik heb het niet over de spelling en gramatica controle van Word gehad, dat is iemand anders geweest.
Groeten Nico
Neem een voorbeeld aan Zoek34, die had in den beginne nogal eens last van stof in z'n toetsenbord (zwak exuus hoor) en moet je nu eens zien hoe veel beter de schrijfsels van hem zijn.
Overgens staf, ik heb het niet over de spelling en gramatica controle van Word gehad, dat is iemand anders geweest.
Groeten Nico
Groeten Nico