Korte vragen topic

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator 2004 (ook bekend als FS9)

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arw3000
Senior Instructor
Senior Instructor

Re: Korte vragen topic

Bericht door arw3000 »

PaulB schreef:OK. Bij deze waaien de vlaggen dus weer in dezelfde richting! :D
kijk dat horen we graag :D

@wouterV: Waar?? In real life of in FS :|
Afbeelding
Intel core 2 duo E8400, kingston 2x 2048MB, nvidia 9800GTX+ 512MB, Asus P5Q3 Deluxe Wifi, 500GB harddisk.....
WouterV

Bericht door WouterV »

In FS, dat heb ik nodig voor de FMC..
(Anders had ik het ook niet in het FS9 topic geplaatst he ;) )
Menno

Bericht door Menno »

Even een kort vraagje, vandaar dit topic.

Wat wordt bedoelt met Altimeter 2992 bijvoorbeeld, als je net contact hebt gezocht met de toren om te landen :?
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Ze willen dan dat je je hoogtemeter calibreert en goed zet ten opzichte van de luchtdruk in de omgeving van het veld. Das makkelijk want alleen dan lees je de goede hoogte af. :D
Want er zit nogal verschil in, of je een veld op zeeniveau hebt, of bovenin de bergen.

Het gaat trouwens heel makkelijk, als je het de ATC hoort zeggen, druk je even op de <B>.

Theo :wink:
jeremykou
Supervisor
Supervisor

Bericht door jeremykou »

Hoi,

Ook ik heb een korte vraag. Ik heb dmv AFCAD-wijziging 2 ILS beamen toegevoegd aan het vliegveld Twente AB, voor mijn eigen gebruik, omdat ik dit wel makkelijk vind :oops:. Maar nu zou ik graag ook de beschrijving willen aanpassen voor dit vliegveld die je krijgt als je via World -> Maps op Twente AB klikt. Ik zou graag de ILS frequenties willen toevoegen aan deze beschrijving, zodat ik het makkelijk op kan zoeken.

Ik heb al gezocht op dit forum en op google en heb niet echt iets nuttigs kunnen vinden.. Wie weet hoe je dit kan toevoegen? Alvast hartelijk bedankt :dup:

Jeremy :mrgreen:
Groeten,
Jeremy

Afbeelding
ASL Airlines Ireland - First Officer A300-600
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Hm, dat is een leuke.. :hm :D
Ik vraag me af of dat kan.. Het lukt wel met FsNavigator omdat je na zo'n aanpassing de database opnieuw laat opbouwen. Maar in FS, voor de Map-functie kon dat wel eens ingebakken zitten en dus niet veranderbaar... :roll:

Theo
Menno

Bericht door Menno »

Kan je het programma FSACARS ook gebruiken zonder dat je bij een VA zit aangesloten?
Op deze manier wil ik mijn vluchten bij gaan houden. Daarnaast de vraag: moet je altijd je vlucht in 1 keer af maken of kan je ook op een later tijdstip verder gaan?

Bedankt.
jeremykou
Supervisor
Supervisor

Bericht door jeremykou »

Ik heb ondertussen al een soort van oplossing gevonden :P. Die ILS-beam wordt gewoon weergegeven op de map, en als ik daar op klik, dan krijg ik een venster met de heading, de frequentie en de ID, dusja dan maar zo haha.

En met vectors voor de atc ben ik ook nog aan het puzzelen, want de atc kent de ILS Runway 6 en ILS Runway 24 niet, maar dan neem ik gewoon visual en ga ik lekker toch wel op de ILS :P haha

Groeten,
Jeremy

Afbeelding
Sander
Senior Supervisor
Senior Supervisor
Contacteer:

Bericht door Sander »

Haha dat iswel geinig, jij maakt gewoon een ILS erbij en dan ga je online vliegen met heel slecht weer en dan zeg je dat je alles visual doet :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jeremykou
Supervisor
Supervisor

Bericht door jeremykou »

Hahaha ja zo zou je het in eerste instantie inderdaad op kunnen vatten :P Maar ik vlieg wel eens vaker op dit vliegveld met Transavia, maar mijn toetsenbord is een beetje irritant, dus op visual landen gaat de helft van de keren fout... Dusja dan maar zo, en de echte reden is eigenlijk omdat dat wat makkelijker is.. :mrgreen:

Jeremy
Groeten,
Jeremy

Afbeelding
MwmGeraads

Bericht door MwmGeraads »

Ik heb een kort vraagje, weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het maar hier: is het mogelijk om een headset zo in te stellen dat je ALLEEN de atc door de headset hoort (met offline vliegen) en de motoren gewoon door de boxen hoort, of is dit niet mogelijk? Alvast bedankt voor de reactie :)

Maurice
greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan »

Allereerst: Welkom!
Het antwoord:
Nee, dit kan niet.
Het kan wel als je on-line gaat vliegen en 2 soundkaarten gebruikt.
Over de ene kaart gaan dan de Fs geluiden, over de andere de ATC.
Maar zover zul je bij vraag 1 nog niet willen gaan waarschijnlijk...
:dup:
Afbeelding
Menno

Bericht door Menno »

Twee kortje vraagjes.

Als eerste heb ik het probleem dat bij het cruisen mijn neus van mijn 737 van Transavia iets (zelf vindt ik het best wel veel maar volgens mij heeft de standaard 737 dit ook) omhoog staat. Nu heb ik ergens op het forum gelezen dat dit normaal is. Klopt dit?

In de handleiding met vliegen met ILS staat dat je een kaart kan openen en vervolgens het vliegveld om de ILS frequenties te bekijken. Hoe doe je dit? Want als ik mijn GPS open heb ik geen idee hoe de kaart te openen.

Bedankt
Sjef Gielen
Instructor
Instructor
Contacteer:

Bericht door Sjef Gielen »

De neus zal altijd wel iets omhoog staan inderdaad, als het echt heel veel is tijdens de cruise dan kunnen er een paar dingen mis zijn:
1) de belading, gewicht niet goed verdeeld waarschijnlijk.
2) je snelheid, is je snelheid te laag dan zal de neus ook omhoog gaan om voldoende lift te krijgen.
3) het model, er zijn modellen die gewoon simpelweg niet goed gemaakt zijn, koop een goed payware toestel en je hebt dat probleem niet meer.
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Bericht door zoek34 »

bij het 2de punt, druk alt --> world --> map
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Menno

Bericht door Menno »

Bedankt :dup:
Menno

Bericht door Menno »

Klopt het dat de Learjet zo ontzettend gevoelig is met vliegen. Dat stijgen en dalen is niet te doen man. Voordat ierdeen zegt dan ik moet kalibreren, heb ik gedaan, en bij andere toestellen gaat het goed. :?
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

De Lear is kleiner dan de Boeings en de Airbussen en reageert dus ook veel sneller op jou bewegingen.
Ik weet niet of je naast calibreren ook een 0-zone kunt instellen op jou stick?
Als dat kan, moet je de stick eerst een stukje bewegen, voordat hij het toestel laat reageren.

jeremykou
Supervisor
Supervisor

Bericht door jeremykou »

Hoi,

Het is mij opgevallen dat als ik een wingview gebruikt van bijvoorbeeld de POSKY 737-747-757-767 en/of de IFDG A318-A321 geen schaduwen zie. Kan dit op een of andere manier aangezet worden, want dit voegt toch wat meer realisme toe als je je landing replayed in Wingview.

Groeten,
Jeremy

Afbeelding
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo »

Volgens mij is een wingview een vervanging van het zijaanzicht van je cockpit.
Dus door vanuit de cockpit opzij te kijken, zie je niet de zijkant, maar het beeld alsof je over de vleugel kijkt.

En daar zit dus het probleem; de vleugel is er wel, maar zit meters verder naar achteren, net als zijn schaduw! :D

Wil je een wingview met schaduw zien, dan zul je een toestel moeten gebruiken die ook in de cabine te bekijken is.
Dan kun je bijvoorbeeld met F1View naar achteren scrollen, tot je echt bij de vleugel bent!

floep

Bericht door floep »

Ok korte vragen dus;

hoe wordt er tijdens het taxien gestuurd? Gewoon met het noseweel?

groeten
Menno

Bericht door Menno »

Je stuurt inderdaad met je neuswiel. Ik weet niet hoe je anders moet sturen?

Heb ik ook nog een vraag. Mat FSacars kan je je vlucht bijhouden. Maar als je een vlucht later wilt voortzetten, an dat dan of moet je de vlucht in 1 keer afmaken?
jeremykou
Supervisor
Supervisor

Bericht door jeremykou »

FsTheo schreef:Volgens mij is een wingview een vervanging van het zijaanzicht van je cockpit.
Dus door vanuit de cockpit opzij te kijken, zie je niet de zijkant, maar het beeld alsof je over de vleugel kijkt.

En daar zit dus het probleem; de vleugel is er wel, maar zit meters verder naar achteren, net als zijn schaduw! :D

Wil je een wingview met schaduw zien, dan zul je een toestel moeten gebruiken die ook in de cabine te bekijken is.
Dan kun je bijvoorbeeld met F1View naar achteren scrollen, tot je echt bij de vleugel bent!

Hmm.. En als je de virtual cockpit gebruikt, kan het dan ook, dmv scrollen naar achter? Want ik neem aan dat je daar wat meer "bewegingsvrijheid" hebt dan in de 2d-panel view.
Groeten,
Jeremy

Afbeelding
Airflyer
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door Airflyer »

Ik heb een vraag..

Ik wou net een vlucht van Ibiza naar Frankfurt maken alleen waar halen jullie de SIDS & STARS kaarten vandaan?

Ik ken wel 2 sites (flightaware en aeroplanner) maar deze zijn alleen maar voor vluchten binnen de US.
Ik heb ook al gegoogeld maar ik vind niet zo gauw wat..
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Bericht door zoek34 »

PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
Plaats reactie