FSWeekend 2018
Moderator: Moderator-groep
- FlipS
- Site Admin
- Berichten: 3437
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
- Locatie: Teuge
FSWeekend 2018
Het Flight Simulator Weekend vindt traditioneel plaats tijdens het eerste weekend van november; dit jaar dus 3 en 4 november. Ook dit jaar zal Dutchfs weer bijdragen aan dit evenement.
Het FSWeekend is natuurlijk een inspiratiebron voor ‘doorgewinterde’ flight simmers. Ook zullen bezoekers van alle leeftijden in veel stands de gelegenheid krijgen om kennis te maken met onze boeiende hobby.
Wij zochten naar een manier om iedereen, van leek tot die-hard, kind en volwassene iets te bieden. Daarbij wilden we meer actie in de simulatie brengen. Vorig jaar besloten we om twee pc’s in een netwerk op te stellen. Twee bezoekers kunnen dan ieder hun eigen vliegtuig besturen waardoor het mogelijk is formatie te vliegen, een air race te houden of om een luchtgevecht (‘dogfight’) te voeren. Samen stunten met twee vliegtuigen is ook mogelijk maar de praktijk leert dat de piloten elkaar op het beeldscherm snel uit het oog verliezen waardoor van samenspel weinig terecht komt. Dit jaar zullen wij ons vooral op air races richten.
The National Air Races
In Amerika werden vanaf 1920 races met vliegtuigen gehouden. Merkwaardigerwijs beleefden deze air races hun hoogtepunt tijdens de Grote Depressie. Tot 1929 werden de races gedomineerd door de luchtmacht, die de beschikking had over het allernieuwste materiaal. In het najaar van 1928 had Walter Beech van de Travel Air Company zijn ontwerper Herb Rawdon opdracht gegeven een vliegtuig te bouwen dat de militairen zou verslaan. Dat zou pas na enkele jaren slagen maar toch zou het karakter van de races geheel veranderen.
Tijdens de depressie zochten meer kleine vliegtuigbouwers naar mogelijkheden om hun producten onder de aandacht te brengen en een aantal van hen koos daarom voor deelname aan de National Air Races waardoor die aanzienlijk aan aantrekkingskracht wonnen. De periode van 1929 tot aan de Tweede Wereldoorlog wordt daarom wel aangeduid als ‘The Golden Age of Aviation’. Behalve door de Travel Air Company werd onder meer deelgenomen door Laird, Lockheed en Wedell. Meest roemruchte deelnemers waren wellicht de Granville Brothers waarvan de ‘Gee Bee’ genaamde vliegtuigen niet alleen een aantal records vestigden maar die na enkele dodelijke ongelukken ook de naam ‘killer machines’ kregen.
Er waren races voor verschillende categorieën en er kon gestreden worden om enkele trofeeën zoals de Bendix Trophy en de Thompson Trophy. Tijdens de oorlog werden geen races gehouden en van 1950 tot en met 1963 was weer een onderbreking vanwege een ernstig ongeluk met een P-51 waarbij een piloot en twee toeschouwers de dood vonden.
Op internet is meer informatie te vinden over de National Air Races en de deelnemers.
De National Air Races werden aanvankelijk jaarlijks gehouden op verschillende vliegvelden. In de periode tot de Tweede Wereldoorlog was dat vaak Cleveland Municipal Airport (thans Hopkins International Airport); in die tijd nog een grasbaan. Sinds 1964 worden de races gehouden op Reno, Nevada, onder de naam The National Championship Air Races.
Dit laatste circuit is opgenomen in FSX en P3D maar wij laten ‘The Golden Age of Aviation’ herleven en kiezen daarom voor Cleveland Municipal Airport als locatie. Er zijn twee pc’s in een netwerk gekoppeld waardoor twee piloten het virtueel tegen elkaar kunnen opnemen. Er zijn diverse racers waaruit gekozen kan worden.
Voor wie geen belangstelling heeft voor een air race maar wel in onze stand kennis wil maken met flight simulation is er keuze uit vele tientallen vliegtuigen en helikopters, verdeeld over alle soorten vliegtuigen uit alle tijden van de luchtvaarthistorie van Blériot tot en met Joint Strike Fighter. Bezoekers die nog geen ervaring hebben met virtueel of echt vliegen, wordt voorgesteld om een kennismakingsvlucht te maken met een Cessna 172 of Diamond DA20 Katana. Voor kinderen is een Piper Cub ideaal. Er kan gestart worden vanaf vele vliegvelden in binnen- en buitenland.
Iedereen is echter vrij om een vliegtuig te kiezen; ook voor de meest ervaren (virtuele) piloten zijn er vliegtuigen die een grote uitdaging stellen. Men kan vanaf een carrier opstijgen (met katapult) en proberen daar weer te landen, men kan proberen een vlucht te maken met een zweefvliegtuig (opgetrokken met lier of sleepvliegtuig), men kan een bush flight maken met een watervliegtuig, men kan proberen een B-17 aan de praat te krijgen of een nette vlucht te maken met een Lockheed Constellation met complete crew. En nog veel meer.
De meeste vliegtuigen hebben een analoge cockpit maar er kan ook gekozen worden voor vliegtuigen met glass cockpit.
Tot ziens in het Aviodrome!
Het FSWeekend is natuurlijk een inspiratiebron voor ‘doorgewinterde’ flight simmers. Ook zullen bezoekers van alle leeftijden in veel stands de gelegenheid krijgen om kennis te maken met onze boeiende hobby.
Wij zochten naar een manier om iedereen, van leek tot die-hard, kind en volwassene iets te bieden. Daarbij wilden we meer actie in de simulatie brengen. Vorig jaar besloten we om twee pc’s in een netwerk op te stellen. Twee bezoekers kunnen dan ieder hun eigen vliegtuig besturen waardoor het mogelijk is formatie te vliegen, een air race te houden of om een luchtgevecht (‘dogfight’) te voeren. Samen stunten met twee vliegtuigen is ook mogelijk maar de praktijk leert dat de piloten elkaar op het beeldscherm snel uit het oog verliezen waardoor van samenspel weinig terecht komt. Dit jaar zullen wij ons vooral op air races richten.
The National Air Races
In Amerika werden vanaf 1920 races met vliegtuigen gehouden. Merkwaardigerwijs beleefden deze air races hun hoogtepunt tijdens de Grote Depressie. Tot 1929 werden de races gedomineerd door de luchtmacht, die de beschikking had over het allernieuwste materiaal. In het najaar van 1928 had Walter Beech van de Travel Air Company zijn ontwerper Herb Rawdon opdracht gegeven een vliegtuig te bouwen dat de militairen zou verslaan. Dat zou pas na enkele jaren slagen maar toch zou het karakter van de races geheel veranderen.
Tijdens de depressie zochten meer kleine vliegtuigbouwers naar mogelijkheden om hun producten onder de aandacht te brengen en een aantal van hen koos daarom voor deelname aan de National Air Races waardoor die aanzienlijk aan aantrekkingskracht wonnen. De periode van 1929 tot aan de Tweede Wereldoorlog wordt daarom wel aangeduid als ‘The Golden Age of Aviation’. Behalve door de Travel Air Company werd onder meer deelgenomen door Laird, Lockheed en Wedell. Meest roemruchte deelnemers waren wellicht de Granville Brothers waarvan de ‘Gee Bee’ genaamde vliegtuigen niet alleen een aantal records vestigden maar die na enkele dodelijke ongelukken ook de naam ‘killer machines’ kregen.
Er waren races voor verschillende categorieën en er kon gestreden worden om enkele trofeeën zoals de Bendix Trophy en de Thompson Trophy. Tijdens de oorlog werden geen races gehouden en van 1950 tot en met 1963 was weer een onderbreking vanwege een ernstig ongeluk met een P-51 waarbij een piloot en twee toeschouwers de dood vonden.
Op internet is meer informatie te vinden over de National Air Races en de deelnemers.
De National Air Races werden aanvankelijk jaarlijks gehouden op verschillende vliegvelden. In de periode tot de Tweede Wereldoorlog was dat vaak Cleveland Municipal Airport (thans Hopkins International Airport); in die tijd nog een grasbaan. Sinds 1964 worden de races gehouden op Reno, Nevada, onder de naam The National Championship Air Races.
Dit laatste circuit is opgenomen in FSX en P3D maar wij laten ‘The Golden Age of Aviation’ herleven en kiezen daarom voor Cleveland Municipal Airport als locatie. Er zijn twee pc’s in een netwerk gekoppeld waardoor twee piloten het virtueel tegen elkaar kunnen opnemen. Er zijn diverse racers waaruit gekozen kan worden.
Voor wie geen belangstelling heeft voor een air race maar wel in onze stand kennis wil maken met flight simulation is er keuze uit vele tientallen vliegtuigen en helikopters, verdeeld over alle soorten vliegtuigen uit alle tijden van de luchtvaarthistorie van Blériot tot en met Joint Strike Fighter. Bezoekers die nog geen ervaring hebben met virtueel of echt vliegen, wordt voorgesteld om een kennismakingsvlucht te maken met een Cessna 172 of Diamond DA20 Katana. Voor kinderen is een Piper Cub ideaal. Er kan gestart worden vanaf vele vliegvelden in binnen- en buitenland.
Iedereen is echter vrij om een vliegtuig te kiezen; ook voor de meest ervaren (virtuele) piloten zijn er vliegtuigen die een grote uitdaging stellen. Men kan vanaf een carrier opstijgen (met katapult) en proberen daar weer te landen, men kan proberen een vlucht te maken met een zweefvliegtuig (opgetrokken met lier of sleepvliegtuig), men kan een bush flight maken met een watervliegtuig, men kan proberen een B-17 aan de praat te krijgen of een nette vlucht te maken met een Lockheed Constellation met complete crew. En nog veel meer.
De meeste vliegtuigen hebben een analoge cockpit maar er kan ook gekozen worden voor vliegtuigen met glass cockpit.
Tot ziens in het Aviodrome!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
- greencan
- Site Admin
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
- Locatie: Castricum
Re: FSWeekend 2018
Het bovenstaande is ons uitgangspunt.
Maar het zou kunnen dat uw belangstelling naar andere zaken uitgaat, en dan bij de DFS stand doorloopt.
Het mooiste scenario is een file bij de DFS stand, maar laten we nuchter blijven.
Er zijn ook nog een paar andere zaken die sommigen interessant zouden kunnen vinden:
-Airport Design Editor, vliegvelden aanpassen/ontwerpen;
-Aifp, Ai traffic invoegen;
-Fraps, uw eigen film maken (payware);
-Openshot Video Editor om deze opnames te bewerken;
-Audacity, zelf commentaar aan uw opnames toevoegen;
-Tacpack en Tacpack related aircraft eens goed bekijken;
-Ccp voor verdere uitbreiding van de Tacpack mogelijkheden.
Helaas zijn bovengenoemde onderdelen niet in een paar minuten uit te leggen en moet er 'goed voor gezeten' gaan worden.
De mogelijkheid is er in ieder geval wel en dat wilde ik nog even melden.
Ready to go!
Maar het zou kunnen dat uw belangstelling naar andere zaken uitgaat, en dan bij de DFS stand doorloopt.
Het mooiste scenario is een file bij de DFS stand, maar laten we nuchter blijven.
Er zijn ook nog een paar andere zaken die sommigen interessant zouden kunnen vinden:
-Airport Design Editor, vliegvelden aanpassen/ontwerpen;
-Aifp, Ai traffic invoegen;
-Fraps, uw eigen film maken (payware);
-Openshot Video Editor om deze opnames te bewerken;
-Audacity, zelf commentaar aan uw opnames toevoegen;
-Tacpack en Tacpack related aircraft eens goed bekijken;
-Ccp voor verdere uitbreiding van de Tacpack mogelijkheden.
Helaas zijn bovengenoemde onderdelen niet in een paar minuten uit te leggen en moet er 'goed voor gezeten' gaan worden.
De mogelijkheid is er in ieder geval wel en dat wilde ik nog even melden.
Ready to go!
- FlipS
- Site Admin
- Berichten: 3437
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
- Locatie: Teuge
Re: FSWeekend 2018
Het Aviodrome heeft weer een kortingsactie voor het FSWeekend. Via deze link kunnen tickets met korting besteld worden.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
- FlipS
- Site Admin
- Berichten: 3437
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
- Locatie: Teuge
Re: FSWeekend 2018
In aansluiting op het bericht van greencan zal ik ook kort noemen welke informatie ik te bieden heb. Er zijn veel zaken waar ik iets van weet en een paar waar ik veel van weet. Mijn specialisatie is het verbeteren van de flight dynamics in Microsoft Flight Simulator en het daarop gebaseerde Lockheed-Martin Prepar3D.
Door me in de vliegeigenschappen te verdiepen, ben ik ook veel te weten gekomen over de mensen ‘achter’ de vliegtuigen en over de tijd waarin ze gebouwd werden. Dat heeft de beleving in de flight simulator een extra dimensie gegeven die ik graag deel met anderen.
Verder heb ik kennis van de vliegtuigen die ik in virtuele versies heb; van de één meer dan van de ander. Zowel van de vliegtuigen als van het vliegen daarmee. Met name sportvliegtuigen (vooral Cessna 172), warbirds (vooral de geallieerde) en racers uit de jaren 30 van de vorige eeuw (vooral die van de Granville Brothers).
In mijn bibliotheek staat een flink aantal boeken over vliegen en vliegtuigen; teveel om mee te nemen. Maar als je iets speciaals wilt weten, kan ik kijken of ik daar iets over heb. Vaak staat in boeken meer dan op internet te vinden is.
Van de boeken die ik heb zal ik er één noemen, een vrij dun boekje: 'Gee Bee' van Delmar Benjamin en Steve Wolf. Dat zijn de bouwers van de replica van de luchtwaardige Gee Bee R-2. Delmar Benjamin heeft daar 20 jaar lang zijn brood mee verdiend door demonstraties te geven. Zoek maar eens op YouTube. In het boekje beschrijft hij niet alleen de bouw van de replica maar ook de vliegeigenschappen. En juist daarom was ik in dat boekje geïnteresseerd.
Op internet vond ik dan een verhaal van Kermit Weeks (oprichter en eigenaar van het Fantasy of Flight Museum in Florida) die uitgezocht heeft waarom de Gee Bee Z met Lowell Bayles verongelukt is. Ongeveer 80 jaar na dato is de oorzaak met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gevonden!
En Delmar Benjamin heeft zelf ervaren waardoor de R-1 en R-2 zijn verongelukt; hij heeft dat ternauwernood overleefd. Om een lang verhaal kort te maken: je mag nooit proberen een driepuntslanding te maken met een Gee Bee racer. In het echt dan. Helaas schieten de mogelijkheden van MSFS en L-M P3D tekort om dit ook virtueel te ervaren.
Door me in de vliegeigenschappen te verdiepen, ben ik ook veel te weten gekomen over de mensen ‘achter’ de vliegtuigen en over de tijd waarin ze gebouwd werden. Dat heeft de beleving in de flight simulator een extra dimensie gegeven die ik graag deel met anderen.
Verder heb ik kennis van de vliegtuigen die ik in virtuele versies heb; van de één meer dan van de ander. Zowel van de vliegtuigen als van het vliegen daarmee. Met name sportvliegtuigen (vooral Cessna 172), warbirds (vooral de geallieerde) en racers uit de jaren 30 van de vorige eeuw (vooral die van de Granville Brothers).
In mijn bibliotheek staat een flink aantal boeken over vliegen en vliegtuigen; teveel om mee te nemen. Maar als je iets speciaals wilt weten, kan ik kijken of ik daar iets over heb. Vaak staat in boeken meer dan op internet te vinden is.
Van de boeken die ik heb zal ik er één noemen, een vrij dun boekje: 'Gee Bee' van Delmar Benjamin en Steve Wolf. Dat zijn de bouwers van de replica van de luchtwaardige Gee Bee R-2. Delmar Benjamin heeft daar 20 jaar lang zijn brood mee verdiend door demonstraties te geven. Zoek maar eens op YouTube. In het boekje beschrijft hij niet alleen de bouw van de replica maar ook de vliegeigenschappen. En juist daarom was ik in dat boekje geïnteresseerd.
Op internet vond ik dan een verhaal van Kermit Weeks (oprichter en eigenaar van het Fantasy of Flight Museum in Florida) die uitgezocht heeft waarom de Gee Bee Z met Lowell Bayles verongelukt is. Ongeveer 80 jaar na dato is de oorzaak met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gevonden!
En Delmar Benjamin heeft zelf ervaren waardoor de R-1 en R-2 zijn verongelukt; hij heeft dat ternauwernood overleefd. Om een lang verhaal kort te maken: je mag nooit proberen een driepuntslanding te maken met een Gee Bee racer. In het echt dan. Helaas schieten de mogelijkheden van MSFS en L-M P3D tekort om dit ook virtueel te ervaren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
- FlipS
- Site Admin
- Berichten: 3437
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
- Locatie: Teuge
Re: FSWeekend 2018
De eerste dag zit er weer op. Het was gezellig, maar het zou best drukker mogen zijn. Het is ook eigenlijk te mooi weer om binnen te zitten.
Racen anno jaren dertig van de vorige eeuw is de meeste bezoekers kennelijk een stap te ver. Slechts één bezoeker deed een poging om met een Gee Bee R-2 de virtuele lucht in te komen maar geracet is er vandaag niet.
Volgend jaar verzinnen we weer wat anders.
Dit jaar geen noemenswaardige aanloopproblemen. Greencan zat even zonder geluid maar dat kwam vanzelf goed, zonder dat we een oorzaak hebben kunnen vaststellen. Verder werkt alles zoals bedoeld.
Rob de Vries (van SimFlight) bracht een hoop oude Dvd's van PC Pilot, die de bezoekers gratis mogen meenemen.
Racen anno jaren dertig van de vorige eeuw is de meeste bezoekers kennelijk een stap te ver. Slechts één bezoeker deed een poging om met een Gee Bee R-2 de virtuele lucht in te komen maar geracet is er vandaag niet.
Volgend jaar verzinnen we weer wat anders.
Dit jaar geen noemenswaardige aanloopproblemen. Greencan zat even zonder geluid maar dat kwam vanzelf goed, zonder dat we een oorzaak hebben kunnen vaststellen. Verder werkt alles zoals bedoeld.
Rob de Vries (van SimFlight) bracht een hoop oude Dvd's van PC Pilot, die de bezoekers gratis mogen meenemen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
- greencan
- Site Admin
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
- Locatie: Castricum
Re: FSWeekend 2018
De tweede dag zit er dus ook op.
Aanzienlijk rustiger dan zaterdag, maar wel meer bezoekers voor onze stand dan gisteren.
En, opvallend: Deze bezoekers namen over het algemeen meer de tijd om vragen te stellen en zelf te vliegen. En dan wordt het echt interessant, want daar leer ik ook weer van. FlipS zal zelf wel met een reactie komen, dus ik spreek voor mijzelf.
Dennis (Foofighters) leerde me terloops een knop te programmeren via Fsuipc waar ik zelf niet uit was gekomen. Typisch zo'n geval waarbij een handleiding je niets zegt totdat iemand het voordoet. En daarna is het simpel natuurlijk..
Nog zoiets: Ik heb de Bell Huey van Milviz. Cold&dark opstarten lukte tot nu toe niet, want er was iets mis met de collector. Daar zit een draaiwieltje aan om het toerental op te voeren. Met de muis moet dat wieltje te draaien zijn, maar nee. Er verschijnt een handje, maar geen beweging in dat wieltje te krijgen.
Tot vandaag.
Er komt een jongen van een jaar of 16,17. Zo'n rustig type die niet meteen met wilde bewegingen je hele besturing de vernieling in helpt.
Dat blijkt dan iemand te zijn die verstand heeft van Heli's. Had ik de Huey niet toevallig klaarstaan, dan was hij nooit gaan zitten waarschijnlijk.
Dit was/is zo iemand die in staat is te landen op een H spot en nog buitengewoon keurig ook. Totale beheersing van het toestel. Vooruit, achteruit, enz, geen probleem, bekend met alle knopjes, de eggie dus.
Maar dat collectorwieltje??
O, geen probleem. Met de muis erop gaan staan en dan niet het handje bewegen, maar het muiswieltje!!!
Mijn taak is nu om uit te zoeken of dat ergens in de handleiding terug te vinden is. De instructiefilmpjes op Youtube hebben mij in ieder geval niets over het muiswieltje laten zien. Wat je wel ziet is het handje op de ring die dan vervolgens draait, maar bij mij dus niet, zodat je denkt dat er ergens iets fout is gegaan bij de installatie of zo. Het kwam om die reden zelfs niet in me op om daar een vraag over te stellen op het Milviz forum.
Zo simpel kan de oplossing van een probleem soms zijn...
Dank aan deze anonieme onbekende. Ik hoop dat hij iets van zich laat horen op DFS.
Aanzienlijk rustiger dan zaterdag, maar wel meer bezoekers voor onze stand dan gisteren.
En, opvallend: Deze bezoekers namen over het algemeen meer de tijd om vragen te stellen en zelf te vliegen. En dan wordt het echt interessant, want daar leer ik ook weer van. FlipS zal zelf wel met een reactie komen, dus ik spreek voor mijzelf.
Dennis (Foofighters) leerde me terloops een knop te programmeren via Fsuipc waar ik zelf niet uit was gekomen. Typisch zo'n geval waarbij een handleiding je niets zegt totdat iemand het voordoet. En daarna is het simpel natuurlijk..
Nog zoiets: Ik heb de Bell Huey van Milviz. Cold&dark opstarten lukte tot nu toe niet, want er was iets mis met de collector. Daar zit een draaiwieltje aan om het toerental op te voeren. Met de muis moet dat wieltje te draaien zijn, maar nee. Er verschijnt een handje, maar geen beweging in dat wieltje te krijgen.
Tot vandaag.
Er komt een jongen van een jaar of 16,17. Zo'n rustig type die niet meteen met wilde bewegingen je hele besturing de vernieling in helpt.
Dat blijkt dan iemand te zijn die verstand heeft van Heli's. Had ik de Huey niet toevallig klaarstaan, dan was hij nooit gaan zitten waarschijnlijk.
Dit was/is zo iemand die in staat is te landen op een H spot en nog buitengewoon keurig ook. Totale beheersing van het toestel. Vooruit, achteruit, enz, geen probleem, bekend met alle knopjes, de eggie dus.
Maar dat collectorwieltje??
O, geen probleem. Met de muis erop gaan staan en dan niet het handje bewegen, maar het muiswieltje!!!
Mijn taak is nu om uit te zoeken of dat ergens in de handleiding terug te vinden is. De instructiefilmpjes op Youtube hebben mij in ieder geval niets over het muiswieltje laten zien. Wat je wel ziet is het handje op de ring die dan vervolgens draait, maar bij mij dus niet, zodat je denkt dat er ergens iets fout is gegaan bij de installatie of zo. Het kwam om die reden zelfs niet in me op om daar een vraag over te stellen op het Milviz forum.
Zo simpel kan de oplossing van een probleem soms zijn...
Dank aan deze anonieme onbekende. Ik hoop dat hij iets van zich laat horen op DFS.
- FlipS
- Site Admin
- Berichten: 3437
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
- Locatie: Teuge
Re: FSWeekend 2018
Mijn beleving van de drukte was iets anders dan die van Greencan. Ik kan er naast zitten; ik heb geen statistiek bijgehouden. Zaterdag was het de hele dag rustig zodat ik me afvroeg wat ik nog in het Aviodrome deed. Zondag begon nog rustiger maar om 14.00 uur werd het ineens drukker en toen kreeg onze stand ook veel meer aandacht. Om 16.00 uur werd het weer stil. Ik schat dat er in die twee uren bijna net zoveel bezoekers zijn geweest als gedurende de hele rest van het FSWeekend.
In elk geval was alle inspanning niet helemaal voor niets. We hebben aan een aantal mensen kunnen uitleggen wat Dutchfs is en wat er op het forum voor vragen voorbij komen dan wel beantwoord kunnen worden. Ik schat dat er een stuk of veertig flyers meegenomen zijn; de voorraad was maar net groot genoeg.
Onze twee fs-opstellingen zagen er uitnodigend uit. Het aantal mensen dat een vlucht geprobeerd heeft (of dat ons geleerd heeft hoe je moet vliegen; zie het bericht van Greencan), was niet groot maar het is voor ons het middel om aandacht te trekken en om daardoor mensen op het bestaan van Dutchfs te wijzen. We hebben wat dat betreft net zoveel of zelfs meer aan mensen die geen vlucht proberen maar wel vragen stellen.
We hopen dat onze inspanningen de komende weken weer wat nieuwe aanmeldingen opleveren.
In elk geval was alle inspanning niet helemaal voor niets. We hebben aan een aantal mensen kunnen uitleggen wat Dutchfs is en wat er op het forum voor vragen voorbij komen dan wel beantwoord kunnen worden. Ik schat dat er een stuk of veertig flyers meegenomen zijn; de voorraad was maar net groot genoeg.
Onze twee fs-opstellingen zagen er uitnodigend uit. Het aantal mensen dat een vlucht geprobeerd heeft (of dat ons geleerd heeft hoe je moet vliegen; zie het bericht van Greencan), was niet groot maar het is voor ons het middel om aandacht te trekken en om daardoor mensen op het bestaan van Dutchfs te wijzen. We hebben wat dat betreft net zoveel of zelfs meer aan mensen die geen vlucht proberen maar wel vragen stellen.
We hopen dat onze inspanningen de komende weken weer wat nieuwe aanmeldingen opleveren.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
- greencan
- Site Admin
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
- Locatie: Castricum
Re: FSWeekend 2018
Van dat muiswieltje stond in de 'papieren' handleiding. Mijn straf voor het alleen maar kijken naar de Milviz video...