SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen
Moderator: Moderator-groep
SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen
Ik heb hier enkele topics samengevoegd die allemaal over de Saitek Controllers gingen (de Yoke, Throttle en Rudder Pedals). Vervolg vragen graag hier onder stellen. -- Daniel
Hallo allemaal,
Ik zit erg na te denken om deze Yoke set te kopen. natuurlijk wacht ik wel totdat hij te koop is bij de luchtvaarthobbyshop in Aalsmeer.
Het gaat om het volgende product:
Pro Flight Yoke System
Precision. Realism. Control. The Saitek Pro Flight Yoke System is highly engineered to meet the exacting needs of the true flight simulation enthusiast. Stainless steel shaft, ergonomic controls, integrated chronograph and separate throttle quadrant ensure a smooth, accurate and totally realistic flying experience.
Durable Stainless Steel shaft with precision bearings gives smooth and predictable elevator and aileron control
Used with the supplied SST Programming software, integrated mode switch trebles the number of controls you have at your fingertips
Accurately time each leg of your flight plan with the integrated chronograph
Separate throttle quadrant with additional switches to configure any combination of throttle, flaps, mixture or prop pitch. Mount on top, in front of your desk, pilot or co-pilot side so that the controls are exactly where you want them
Unique, 2-position desk clamp keeps your yoke and quadrant securely fixed no matter how extreme the flying conditions
Use the integrated USB Hub to easily connect other parts of the Saitek Pro Flight range of products, such as additional Pro Flight Throttle Quadrant or Pro Flight Instrument Panel (both sold separately)
Saitek’s powerful Saitek Smart Technology (SST) programming software allows gamers to configure their controls to suit their preferred gaming style, and to save the configurations aspersonal profiles
14 buttons
POV Hat Switch
3-position Mode Switch
3 axis levers on Quadrant
Elevator and Aileron Axes on Yoke
Connectivity: USB 2.0
Works with: Windows XP, XP64 and Vista (all versions)
Ik heb altijd al een Yoke willen hebben. Maar nu zie ik dus deze met een throttle quadrant erbij. .
Opzich valt de prijs nog wel mee. Bovendien hoop ik hiermee het vliegen nog realistischer te maken.
Zijn er toevallig mensen die deze set, al hebben al denk ik dat niet . Of eventueel ervaring hebben met een voorgaande set?
Laat het me even weten over hoe het product van saitek is.
Voor eventuele plaatjes: Hier de link
http://www.saitek.com/uk/prod/yoke.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
De foto die word afgebeeld is het product waar het om gaat.
Ik hoop op reacties van jullie.
Greetzz,
Stefan
Hallo allemaal,
Ik zit erg na te denken om deze Yoke set te kopen. natuurlijk wacht ik wel totdat hij te koop is bij de luchtvaarthobbyshop in Aalsmeer.
Het gaat om het volgende product:
Pro Flight Yoke System
Precision. Realism. Control. The Saitek Pro Flight Yoke System is highly engineered to meet the exacting needs of the true flight simulation enthusiast. Stainless steel shaft, ergonomic controls, integrated chronograph and separate throttle quadrant ensure a smooth, accurate and totally realistic flying experience.
Durable Stainless Steel shaft with precision bearings gives smooth and predictable elevator and aileron control
Used with the supplied SST Programming software, integrated mode switch trebles the number of controls you have at your fingertips
Accurately time each leg of your flight plan with the integrated chronograph
Separate throttle quadrant with additional switches to configure any combination of throttle, flaps, mixture or prop pitch. Mount on top, in front of your desk, pilot or co-pilot side so that the controls are exactly where you want them
Unique, 2-position desk clamp keeps your yoke and quadrant securely fixed no matter how extreme the flying conditions
Use the integrated USB Hub to easily connect other parts of the Saitek Pro Flight range of products, such as additional Pro Flight Throttle Quadrant or Pro Flight Instrument Panel (both sold separately)
Saitek’s powerful Saitek Smart Technology (SST) programming software allows gamers to configure their controls to suit their preferred gaming style, and to save the configurations aspersonal profiles
14 buttons
POV Hat Switch
3-position Mode Switch
3 axis levers on Quadrant
Elevator and Aileron Axes on Yoke
Connectivity: USB 2.0
Works with: Windows XP, XP64 and Vista (all versions)
Ik heb altijd al een Yoke willen hebben. Maar nu zie ik dus deze met een throttle quadrant erbij. .
Opzich valt de prijs nog wel mee. Bovendien hoop ik hiermee het vliegen nog realistischer te maken.
Zijn er toevallig mensen die deze set, al hebben al denk ik dat niet . Of eventueel ervaring hebben met een voorgaande set?
Laat het me even weten over hoe het product van saitek is.
Voor eventuele plaatjes: Hier de link
http://www.saitek.com/uk/prod/yoke.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
De foto die word afgebeeld is het product waar het om gaat.
Ik hoop op reacties van jullie.
Greetzz,
Stefan
-
- Instructor
- Contacteer:
-
- Controller
Bij komplett verkopen ze hem ook http://www.komplett.nl Hij kost daar 145 euro
Weet iemand misschien wanneer de luchtvaarthobbyshop in aalsmeer deze binnen krijgt??
En hoe werkt dat met http://www.koplett.nl ?? Word dat opgestuurd of hoe zit dat?
Bedankt
Stefangm
En hoe werkt dat met http://www.koplett.nl ?? Word dat opgestuurd of hoe zit dat?
Bedankt
Stefangm
-
- Supervisor
Ik wou hem ook kopen maar ben effe blut, geen geld voor dat soort dingen.
En met Komplett heb ik hele goede ervaringen het word keurig met TNT opgestuurd maar je kan het ook komen ophalen in Tilburg.
Joey
EDIT: Heb er zelf een scherm, headset en PC gekocht. (tijdje terug al hoor!!)
En met Komplett heb ik hele goede ervaringen het word keurig met TNT opgestuurd maar je kan het ook komen ophalen in Tilburg.
Joey
EDIT: Heb er zelf een scherm, headset en PC gekocht. (tijdje terug al hoor!!)
Laatst gewijzigd door Joey op 16 sep 2007, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De Luchtvaart Hobby Shop zit in Aalsmeerderbrug, en in Lelystad zit de Pilots shop.
Ik heb inmiddels een setje van Saitek in gebruik. Ik ben bezig met een review voor FSVisions, en zal hier dus niet al te ver uitweiden
De yoke en throttle voelen goed aan, materiaal is ook goed. Bevestiging is prima. Naar mijn idee zeker zijn geld waard.
Tino
Ik heb inmiddels een setje van Saitek in gebruik. Ik ben bezig met een review voor FSVisions, en zal hier dus niet al te ver uitweiden
De yoke en throttle voelen goed aan, materiaal is ook goed. Bevestiging is prima. Naar mijn idee zeker zijn geld waard.
Tino
-
- Controller
-
- Controller
Ik heb hem gekocht bij comcol voor 150 euro. Eerst wilde ik hem bij komplett lopen maar die heeft zijn prijs verhoogd naar 190euro omdat er veel vraag naar is. SCHANDALIG! Ik maar hopen dat comcol een goede winkel is maar ik hoef pas te betalen als ik hem heb. Ze hebben hem nu nog niet op vooraad maar ze dachten dat ze hem deze week wel op vooraad hadden.
Greetz mat2005
Greetz mat2005
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570
Raar dat een prijs verhoogd wordt bij groter wordende vraag. Volgens mij remt dat de vraag dan weer, met name wanneer de andere leveranciers de prijs gewoon rond €150 houden. Er is eerst maar een kleine zending in Nederland aangekomen, en nu is het wachten op een grotere zending. Nog even geduld dus.
-
- Controller
-
- Instructor
- Contacteer:
-
- Supervisor
Whaha en dat geloof jij? trouwens, er klopt zowiezo niks van: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=338737 188 Euro........mat2005 schreef:150 euro hoor 126 excl btw. Bij komplett kun je hem voor 120 euro incl btw krijgen je moet alleen een mailtje sturen naar komplett dat ze hem voor een veel te hoge prijs verkopen dan kun je hem krijgen voor 120 euro.
Joey
-
- Instructor
- Contacteer:
Ik heb hem ook gekocht, de volgende dag trouwens ook weer terug gestuurd.
Wil je een goeie yoke koop dit dan niet. Controls instellen is een ramp, het lukt wel maar na een hoop moeite. Ook is de afwerking niet echt goed. Slap plastic. Ook is de afwerking van binnen niet echt fantastisch gedaan. Aangezien ik aan het sturen was sprong het beeld naar een andere vieuw (Tower of Outside) Terwijl ik dit ingesteld had op een andere knop. Ofwel de calibratie is dus verward met wat wat is.
Nee was er niet tevreden over helaas.
Wil je een goeie yoke koop dit dan niet. Controls instellen is een ramp, het lukt wel maar na een hoop moeite. Ook is de afwerking niet echt goed. Slap plastic. Ook is de afwerking van binnen niet echt fantastisch gedaan. Aangezien ik aan het sturen was sprong het beeld naar een andere vieuw (Tower of Outside) Terwijl ik dit ingesteld had op een andere knop. Ofwel de calibratie is dus verward met wat wat is.
Nee was er niet tevreden over helaas.
De problemen die NickZorg aangeeft schijnen in de nieuwste batch te zijn opgelost. (Dit werd me gisteren door de mensen van Saitek die op het FSWeekend staan verteld) Toch vind ik de problemen die wereldwijd bestaan dusdanig groot dat ik die wel in mijn review heb vermeld. De controls instellen is een kwestie van de manual lezen en instellen. Makkelijker kan het niet: Profiler starten (kan zelfs automatisch bij het opstarten van Windows als je dat zou willen), knop aanklikken en de bijbehorende toetsaanslagen uitvoeren. Vervolgens niet vergeten op te slaan en klaar. Hoe zou je het nog simpeler willen hebben?
Met het "slappe plastic" ben ik het ook niet eens. De Saitek Yoke voelt een stuk beter aan dan de CH yoke. Ook is de bevestiging van de yoke een stuk beter, met minder kans op het "doordraaien" van de bevestiging.
Al met al is het buiten de problemen met de onverwachte knop acties een prima yoke voor weinig geld.
Met het "slappe plastic" ben ik het ook niet eens. De Saitek Yoke voelt een stuk beter aan dan de CH yoke. Ook is de bevestiging van de yoke een stuk beter, met minder kans op het "doordraaien" van de bevestiging.
Al met al is het buiten de problemen met de onverwachte knop acties een prima yoke voor weinig geld.
-
- Instructor
-
- Controller
Joey je moet een mailtje sturen dat ze hem voor veel te veel geld verkopen. Officieel is hij ook 188 euro op de site, maar voor 188 koop ik hem niet dus ik had een mialtje gestuurd dat hij veel de duur was en toen heb ik hem voor 120 gekregen.
Intel core 6400 @2.40 ghz 3gb ddr 2 pc 5300 9600 gt 512 mb @620/1570