Die FsTheo, wat doet die toch de hele dag, hij is zo vaak online?
Theo is ambtenaar (Oh, vandaar!

) bij de Gemeente Groningen. Dat klinkt veel erger als het is, toen ik hier kwam werken bleek dat al mijn collega-ambtenaren ook gewoon mensen waren!
Mijn functie is applicatiebeheerder en dat is iets wat je met een computer doet, die staat dus de hele dag aan bij mij. Eh, die staa
N de hele dag aan bij mij.. Nou ja, soms 3...

Soms 4.. 5 ook wel..
Even een plaatje:

Dit is mijn hokje. Ach hokje, het gebouw is van 2000, dus alles is nog vrij nieuw. Even details

, de computer rechtsvoor op de grond is een ouwetje, die wordt binnenkort opgehaald door onze automatiseringsafdeling, dus die telt niet mee. In de vensterbank staat een teddybeer, ( en ja, hij heeft mijn petje op als ik die zelf niet draag!

) die kregen we bij mijn vorige werkgever van de NAM. We hadden, samen met alle aannemers van de NAM een jaar schadevrij gereden, en dat vond de NAM 'beregoed'!)
Waar ik mee werk zie je links en op het plaatje en hieronder:

Uiteraard toepasselijke bureaubladplaatjes

. Het dubbele scherm zit op mijn hoofdcomputer, links. Daar werk ik op met alle applicaties die Groningen speciaal voor onze afdeling 'Beheer' heeft. En wat beheert een Gemeente? De wegen bijvoorbeeld, het groen, de verkeersborden, de speelplekken met de wipwappen, de openbare verlichting is in Groningen vàn Groningen, de kabels van de verlichting, de riolering, de bankjes, de prullebakken, enz, enz, enz..
Dat alles zit in tekeningen en databases en die programma's (applicaties

) daar mag ik op passen! Som komt er een update van zo'n programma. Die gaat dan eerst naar de rechtermachine met dat ene scherm. (Computer staat op de grond) De testomgeving. Als het daar goed gaat, mag de update in de productie.
Links, voor het geluidsboxje, ligt een leeg USB kabeltje. Daar kan de PDA op waarmee ik de foto's gemaakt heb.
(
http://www.letsgodigital.org/images/art ... 0_zoom.jpg )
Met zulke PDA's werken de inspecteurs van de speelplekken, controleren of alles nog vast zit, niks kapot is, maken er zonodig een foto van en al die gegevens komen weer in een database.
Aan de andere kant:

staat linksachter een gewone computer. Er zit een scanner op en je kunt er ook wel een brief mee schrijven. Niks bijzonders. Gewoon een computer. Die in het midden is oud. En mag blijven.
Dat komt omdat er een RS-232 interface inzit, zodat hij met het kastje erbovenop kan praten. Met dat kastje lees ik 'Rampacks' uit.

En Rampacks zijn een soort hele grote USB sticks, (groot van vorm, niet de capaciteit!) die gebruik worden bij de verkeerstellingen.
En dat heb je wel eens gezien of gevoeld, zo'n rubberen slang op de weg met zo'n kastje ernaast. En in dat kastje... de Rampack!
Helemaal rechts staat een dockingstation. Daar past de pencomputer in die ervoor ligt. Van die pencomputers hebben we er een stuk of 7. Ze worden gebruikt bij de registratie van de verkeersborden (Welke borden? Waar staan ze? Wanneer vervangen?) en ze worden ook ingezet als onze inspecteurs bijvoorbeeld langs de wegen lopen om te kijken of het asfalt nog goed ligt, of de stoeptegels..
En dan zie je nog een laptop. 1 van de 4 waar ik ook op mag passen, die gaan mee met de mensen die voor onze bomen zorgen. Ze letten op takken die opeens scheef hangen en zorgen dat er op tijd gesnoeid, gekapt en herplant wordt.
Soms log ik 's morgens in op Dutchfs, lees even wat berichten en ga dan aan het werk op een andere computer. En voor jullie lijkt het dan alsof ik de hele dag online ben en meekijk. Maar vaak merk ik tussen de middag pas weer dat ik nog ingelogd sta!
Zo. Dat was een stukje 'even voorstellen', maar dan op een andere manier!
Theo