Als besturing heb ik de Honeycomb Alpha yoke en Honeycomb Bravo throttle quadrant.
Nu wil ik ook eens een joystick gaan gebruiken.
Maar er is geen plaats voor, omdat de yoke en throttles daar al zitten.
Aan onderkant tafel zitten de bevestigingen van de yoke en throttle.
Een idee? De joystick op plankje monteren en op mijn schoot (benen) leggen?
Hoe zouden jullie dit doen?
Joystick op schoot?
Moderator: Moderator-groep
-
- Controller
- FlipS
- Site Admin
Re: Joystick op schoot?
Een vraag van een maand geleden, maar ik zie dat er nog geen antwoord op is. Misschien heb je al een oplossing gevonden?
Ik heb een balkje vlak voor mijn stoel met daarop in het midden de stick en juist naast de stoel throttle etc.
In het echt zit de stick meestal juist in de stoel, maar dan zou de door mij gebruikte (auto)stoel uit elkaar vallen.
Sommige verkeersvliegtuigen hebben de stick links.
Ik heb een balkje vlak voor mijn stoel met daarop in het midden de stick en juist naast de stoel throttle etc.
In het echt zit de stick meestal juist in de stoel, maar dan zou de door mij gebruikte (auto)stoel uit elkaar vallen.
Sommige verkeersvliegtuigen hebben de stick links.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
-
- Controller
Hoi, kan je een foto maken van jouw situatie?
- FlipS
- Site Admin
Aldus. De stoel staat tegen het balkje.
Ik heb het beeldscherm (55' tv) vrij laag staan (tafelhoogte 44 cm); de hoogte van de autostoel is daarop aangepast (zitting ca 30 cm). De houding waarin ik zit komt min of meer overeen met de houding waarin je in veel kleine vliegtuigen zit.
Ik heb vrij lange armen; anders zou het beter zijn om een kussentje tegen de rugleuning te zetten. Zoals reeds genoteerd zit de stick in echte vliegtuigen in een hap uit de stoel. Kijk bijvoorbeeld op https://www.diamondaircraft.com/en/flig ... /overview/ (beetje omlaag scrollen) en je ziet dat de stick van de Diamond DA20 zelfs in de stoel staat.
Ik overweeg een verlengstuk voor de stick te kopen zodat ik de grijze bus onder het voetstuk weg kan laten. Als ik naar de DA20 kijk, zie ik dat ik de bus nu ook wel weg kan laten. Je moet je armen op je benen kunnen laten rusten.
Van het Saitek throttle quadrant gebruik ik alleen propeller en mixture; voor de throttle heb ik de Thrustmaster Warthog waarmee ik twee motoren afzonderlijk kan regelen.
Toen ik deze constructie klaar had, realiseerde ik me dat ik het balkje langer had kunnen nemen zodat ik rechts een plankje kan maken voor de muis of voor kaarten. Daar gebruik ik nu een bijzettafeltje voor.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)