Antialiasing Vraagbaak
Moderator: Moderator-groep
-
- Instructor
Ik ben ten einde raad. Vandaag heb ik (eindelijk) een kaart gekocht waar ik tevreden mee ben. Maar helaas is dat met FS niet zo. Ik krijg de '"A.A'' niet aan. Ik heb nHancer ook al geprobeerd maar dat helpt niet. Moet ik het profiel ook opslaan ofzo?
Het gaat om de nVidia GeForce 7800 GS.
Grt,
Daan
Het gaat om de nVidia GeForce 7800 GS.
Grt,
Daan
The three most common expressions in aviation are, "Why is it doing that?", "Where are we?" and "Oh Golly".
-
- Instructor
ik heb door nhancer dus AA nu. ziet er heel mooi uit. maar ik vlieg met FSPAX, als ik dus flight start, en dan dat kleine schermpje doe met CTR shift V, dan zie ik dus alleen dat schermpje van FSPAX ik heb AA op 16 X staan maar het lijkt me dat het daar niet aan moet liggen. en ik zie dat schermpje van IVAPO (als ik die opstart) zie ik alles zwart behalve IVAP
- FsTheo
- Site Admin
- Contacteer:
Je frequentie moet je eigenlijk alleen aanpassen als je een flikkering, een triller in je beeld hebt.Daan schreef:Wat bedoel je precies met dat laatste? Hij staat ingesteld op 60HZ of bedoel je dat niet?
Maar dat doe je vanzelf wel, te lang naar een lage frequentie kijken bezorgt je hoofdpijn!
Theo
Als je antialiasing hoog staat.
Bij mij kan dat tot 24x.
Je vraagt je misschien af, HUH hoe kan dat?
Dat kan zo, ik heb dus een ATI kaart, 2600XT.
Dan heb ik 8x AA. Maar dat is niet het enige, ik kan ook Tijdelijke AntiA aanzetten, en de multiplyer op 3x zetten.
8AAx3AA=24X aa. En als je je verversingsfrequentie laag hebt kan je monitor zoveel AA, gegevens aan, dus dan moet je je frequentie opschroeven.
Bij mij kan dat tot 24x.
Je vraagt je misschien af, HUH hoe kan dat?
Dat kan zo, ik heb dus een ATI kaart, 2600XT.
Dan heb ik 8x AA. Maar dat is niet het enige, ik kan ook Tijdelijke AntiA aanzetten, en de multiplyer op 3x zetten.
8AAx3AA=24X aa. En als je je verversingsfrequentie laag hebt kan je monitor zoveel AA, gegevens aan, dus dan moet je je frequentie opschroeven.
- dAniel #42
- Senior Instructor
- Contacteer:
Re: Antialiasing Vraagbaak
Hallo mensen,
Ik heb nu dus de GeForce 8800GT,nu heb ik ookal Nhancer gedownload.
Ik heb wat instellingen gedaan en fs9 geselecteerd,maar ik zie geen verschil in fs ,geen AA.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan instellen met Nhancer want ik snap er niks van.
Alvast bedankt.
Edit: en als ik rechtsonderin op het Nvidia icoontje druk bij prestaties staat er wel interferentie instellingen,maar als ik daar op klik kom ik gewoon weer op het controlpanel...
Ik moet gewoon AA hebben,zonder AA is vliegen een stuk minder leuk.
Edit: Nu doet alles het!
Ik heb nu dus de GeForce 8800GT,nu heb ik ookal Nhancer gedownload.
Ik heb wat instellingen gedaan en fs9 geselecteerd,maar ik zie geen verschil in fs ,geen AA.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan instellen met Nhancer want ik snap er niks van.
Alvast bedankt.
Edit: en als ik rechtsonderin op het Nvidia icoontje druk bij prestaties staat er wel interferentie instellingen,maar als ik daar op klik kom ik gewoon weer op het controlpanel...
Ik moet gewoon AA hebben,zonder AA is vliegen een stuk minder leuk.
Edit: Nu doet alles het!
Ik ben wel heel benieuwd wat je hebt gedaan om het wel te laten werken Gerrit, ik zit namelijk met het zelfde probleem.Gerrit schreef: Edit: Nu doet alles het!
Nvidia(WHQL196,02) geeft zijn 3D settings gewoon niet door aan FS9(ook niet met Nhancer).
Ik vlieg nu met ingame AA aan en dat werkt ook wel goed, mijn systeem is er zwaar genoeg voor (GA-N650SLI-DS4L,8650,2GbDDR2C4,Asus EN8800GT) maar dan vlieg ik nog niet met zware scenery en traffic.
Edit: Opgelost via het Nvidia forum
Gr.
Hans
Ik heb hier de Nvidia 8500 GT, de nieuwste drivers installeren is een must.....
voor het juist functioneren van de AA settigns etc moet je wel een game profiel voor fs9 aanmaken in de Nvidia applicatie,
wanneer je dit gedaan hebt kun je alle settings aanpassen en testen en het werkt.
Nchanger is leuk maar het zou zonder die app ook gewoon normaal moeten functioneren en dit is zowel voor XP en Vista
een gelijkwaardige werkwijze.
Gr. Jeffrey
voor het juist functioneren van de AA settigns etc moet je wel een game profiel voor fs9 aanmaken in de Nvidia applicatie,
wanneer je dit gedaan hebt kun je alle settings aanpassen en testen en het werkt.
Nchanger is leuk maar het zou zonder die app ook gewoon normaal moeten functioneren en dit is zowel voor XP en Vista
een gelijkwaardige werkwijze.
Gr. Jeffrey
Ja nou heb ik dus een vraagje!
Ik heb sinds vandaag de XFX 8800GTS XXX 512MB, maar de Antialiasing is niet optimaal, ik heb hem op 16xQ gezet maar dan veranderd er eigenlijk weinig. Ik heb ook getweakte driver van X-Treme G, ik moet zeggen dat die wel beter werken dan de standaard nVidia ForceWare drivers. Sorry ik dwaal af
Ik heb dus de vraag: Weet iemand hoe ik deze AA optimaal kan krijgen?
Tevens heb ik nog geen nHancer gebruikt, maar ik heb ook niet echt het idee dat dat super werkt
Als er nog eventueel opmerkingen of antwoorden op mijn vraag zijn hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Doantje
Ik heb sinds vandaag de XFX 8800GTS XXX 512MB, maar de Antialiasing is niet optimaal, ik heb hem op 16xQ gezet maar dan veranderd er eigenlijk weinig. Ik heb ook getweakte driver van X-Treme G, ik moet zeggen dat die wel beter werken dan de standaard nVidia ForceWare drivers. Sorry ik dwaal af
Ik heb dus de vraag: Weet iemand hoe ik deze AA optimaal kan krijgen?
Tevens heb ik nog geen nHancer gebruikt, maar ik heb ook niet echt het idee dat dat super werkt
Als er nog eventueel opmerkingen of antwoorden op mijn vraag zijn hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
Doantje
-
- Student Pilot
Ik heb ook een probleemmet AA en nVidia.De kaart is XFX8800GTX768mb.
Driver 169.21 en nhancer2.3.2.met FS2004.en XP-home.
Ik heb alles ingesteld zoals iemand hier veelvuldig heeft beschreven,maar de andere verschillende games kunnen NIET verwijderd worden,dus aangemeld bij
Microsoft FS2004.Vinkje bij Globel aangeduid als SAVE???
Kan geen verschil zien,waar is er ergens iets fout???
Hugo
Driver 169.21 en nhancer2.3.2.met FS2004.en XP-home.
Ik heb alles ingesteld zoals iemand hier veelvuldig heeft beschreven,maar de andere verschillende games kunnen NIET verwijderd worden,dus aangemeld bij
Microsoft FS2004.Vinkje bij Globel aangeduid als SAVE???
Kan geen verschil zien,waar is er ergens iets fout???
Hugo
Probeer eens getweakte drivers;)
Zoals ik in mijn vorige post beschreef:D
Bij mij werkt het wel een beetje:)
Zoals ik in mijn vorige post beschreef:D
Bij mij werkt het wel een beetje:)