SAITEK: Yoke, Throttle en Rudder vragen
Moderator: Moderator-groep
-
- Ere oud staflid
Een telefoontje is toch ook zo gepleegd?
arno

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
-
- Student Pilot
Saitek Pro Flight Rudder Pedals en Yoke system
Hallo
Ik ben in het bezit van de Pedals, maar de BRAKES blijven altijd hangen.Door met de gevoeligheid wat aan te passen was ik er ingeslaagd dit in orde te brengen,maar door drivers opnieuw te installeren ,gaat dit niet meer.Weet er iemand toch een echt trukje???
Met de YOKE is het probleem dat op de grond alles perfect werkt,maar eens airborne,kan ik GEEN rudder meer geven ,want die reageert NIET.
Sommige zeggen met FSUIPC aan te passen,maar welk setting moeten er dan in?Zonder voorbeeld van iemand die dat gedaan heeft is dit wel moeilijk.
Ik heb eerst de drivers voor Pedals geinstalleerd en dan de drivers voor de Yoke.
SST software heb ik niet geinstalleerd.
Hugo
Ik ben in het bezit van de Pedals, maar de BRAKES blijven altijd hangen.Door met de gevoeligheid wat aan te passen was ik er ingeslaagd dit in orde te brengen,maar door drivers opnieuw te installeren ,gaat dit niet meer.Weet er iemand toch een echt trukje???
Met de YOKE is het probleem dat op de grond alles perfect werkt,maar eens airborne,kan ik GEEN rudder meer geven ,want die reageert NIET.
Sommige zeggen met FSUIPC aan te passen,maar welk setting moeten er dan in?Zonder voorbeeld van iemand die dat gedaan heeft is dit wel moeilijk.
Ik heb eerst de drivers voor Pedals geinstalleerd en dan de drivers voor de Yoke.
SST software heb ik niet geinstalleerd.
Hugo
- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Re: Saitek Pro Flight Rudder Pedals en Yoke system
SST heb je voor de pedals sowieso al niet nodig, omdat je deze gewoon als axis instelt in FS.
Ik heb zelf FSX en daar moest ik het vakje bij 'reverse' aanvinken, anders bleven mijn brakes ook constant geactiveerd. Ze hadden een omgekeerde werking; wanneer ik niet aan de pedalen kwam, remde FSX toch en wanneer ik ze voluit intrapte, stopte FSX met remmen. Door 'reverse' aan te vinken, wordt de input van de pedalen weer omgekeerd en werken ze normaal.
Edit: Ik heb mijn Saitek X52, Pro Flight Yoke én Pro Flight Rudder Pedals allemaal bij Pixmania.nl gekocht. Aanrader.
Ik heb zelf FSX en daar moest ik het vakje bij 'reverse' aanvinken, anders bleven mijn brakes ook constant geactiveerd. Ze hadden een omgekeerde werking; wanneer ik niet aan de pedalen kwam, remde FSX toch en wanneer ik ze voluit intrapte, stopte FSX met remmen. Door 'reverse' aan te vinken, wordt de input van de pedalen weer omgekeerd en werken ze normaal.
Edit: Ik heb mijn Saitek X52, Pro Flight Yoke én Pro Flight Rudder Pedals allemaal bij Pixmania.nl gekocht. Aanrader.
Laatst gewijzigd door Kevin op 29 feb 2008, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Student Pilot
Hallo,
Ik heb het gevonden,de sensivities aanpassen en alles ok.
Bedankt in ieder geval.
Hugo
Ik heb het gevonden,de sensivities aanpassen en alles ok.
Bedankt in ieder geval.
Hugo
- Kevin
- Moderator
- Contacteer:
Graag gedaan hoor! 
Alles voor mijn mede-Flightsimmers

Alles voor mijn mede-Flightsimmers

Saitek pro flight yoke probleem
ik heb vandaag een Saitek pro flight yoke gekocht bij de luchtvaarthobbtshop. als ik eenmaal aan het vliegen ben met een vliegtuig dan veranderd de view steeds. dit is heel onregelmatig! en er zitten lange en korte pauzes tussen de verandering van view. Ik had gehoord dat dit al een probleem was maar dat die verholpen was.
weet iemand de oplossing? alvast bedankt.
weet iemand de oplossing? alvast bedankt.
Re: Saitek pro flight yoke probleem
hoi,
http://www.saitekforum.com/showthread.php?t=12841" target="_blank" target="_blank
als ik me goed kan herrineren was dit een bekend probleem bij saitek...
Maar het laatste wat ik me kan herrineren hier over, was dat men de oplossing nog niet gevonden heb, en ook het probleem niet precies weet te localiseren.
verder kan ik je helaas niet helpen.
Peter
http://www.saitekforum.com/showthread.php?t=12841" target="_blank" target="_blank
als ik me goed kan herrineren was dit een bekend probleem bij saitek...

Maar het laatste wat ik me kan herrineren hier over, was dat men de oplossing nog niet gevonden heb, en ook het probleem niet precies weet te localiseren.
verder kan ik je helaas niet helpen.
Peter
Ik heb sinds dit weekend ook de Saitek Yoke en Quadrant. Ik vraag me alleen af hoe je de reverse thrust insteld? als ik mijn gashendeltje helemaal naar "achter" zet gaan mijn motoren in de Idle stand terwijl ze dan naar reverse thrust moeten gaan.
Iemand?
Hessel
Iemand?
Hessel
- greencan
- Site Admin
Reverse thrust is toegewezen aan een knop, F2.
Throttle is toegewezen aan een axis. Ik heb het wel geprobeerd, maar nee.
Misschien iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden?
Throttle is toegewezen aan een axis. Ik heb het wel geprobeerd, maar nee.
Misschien iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden?

- jeebeeke
- Senior Instructor
- Contacteer:
Hey,
jawel die heb ik: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6111" target="_blank
je moet wel het vakje met (volgens mij) 'repeat' op 100% zetten, dan gaat de reverser helemaal open.
Joshua
jawel die heb ik: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=42&t=6111" target="_blank
je moet wel het vakje met (volgens mij) 'repeat' op 100% zetten, dan gaat de reverser helemaal open.
Joshua

Gehele vloot of deel van de vliegtuigen van de vloot van transavia.com hebben (Voor de POSKY Models?) Stuur dan PB

- greencan
- Site Admin
- greencan
- Site Admin
Ik krijg dus dit:

En moet dus een knop selecteren. (Die ctrl was om het screenshot te maken).

En moet dus een knop selecteren. (Die ctrl was om het screenshot te maken).

- jeebeeke
- Senior Instructor
- Contacteer:
Hey,
ik heb zelf ook even moeten kijken! Je moet niet 'Throttle decrease' nemen maar 'Throttle decrease quickly', dan moet je je gashendel helemaal naar beneden (achteren) trekken. Dan werkt het als het goed is!
Zo niet, dan hoor ik het wel.
Joshua
ik heb zelf ook even moeten kijken! Je moet niet 'Throttle decrease' nemen maar 'Throttle decrease quickly', dan moet je je gashendel helemaal naar beneden (achteren) trekken. Dan werkt het als het goed is!
Zo niet, dan hoor ik het wel.
Joshua

Gehele vloot of deel van de vliegtuigen van de vloot van transavia.com hebben (Voor de POSKY Models?) Stuur dan PB

Saitek Yoke and Throttle system
Hee,
Wie kan mij vertellen of de Saitek Yoke and Throttle Quadrant fijn en betrouwbaar zijn?
Dus de vragen zijn:
-Is de Throttle Quadrant + Yoke betrouwbaar?
-werkt de Throttle Quadrant + Yoke fijn?
Gr,
Jelmer
Wie kan mij vertellen of de Saitek Yoke and Throttle Quadrant fijn en betrouwbaar zijn?
Dus de vragen zijn:
-Is de Throttle Quadrant + Yoke betrouwbaar?
-werkt de Throttle Quadrant + Yoke fijn?
Gr,
Jelmer

- PatrickZ
- Supervisor
- Locatie: Onder de Rekken2A en Norku2A arrivals juist voor Artip
Re: Saitek Yoke and Throttle system
Saitek staat wel bekend om kwaliteit. Nou ken ik deze specifieke producten niet, maar ik denk dat het wel goed is.
- jeebeeke
- Senior Instructor
- Contacteer:
Hey,
ten eerste welkom op DutchFS, JelmerHolland
!
Ik heb hem en ik ben er heel erg tevreden mee! Hij is echt betrouwbaar, ik heb nog nooit een probleem ermee gehad! De combinatie is heel erg fijn. Het is ook zeer realistisch. Hij is zeer wendbaar, maar dat kun je zelf aanpassen, naar je eigen wensen. Hij krijgt een dikke 9!
Succes met je keuze maken,
Joshua
ten eerste welkom op DutchFS, JelmerHolland

Ik heb hem en ik ben er heel erg tevreden mee! Hij is echt betrouwbaar, ik heb nog nooit een probleem ermee gehad! De combinatie is heel erg fijn. Het is ook zeer realistisch. Hij is zeer wendbaar, maar dat kun je zelf aanpassen, naar je eigen wensen. Hij krijgt een dikke 9!
Succes met je keuze maken,
Joshua

Tnx, ik denk dat ik er wel verder mee kom.. ik zit al beetje te slijmen bij me ouders
Want ik ben overmorgen jarig
Bedankt

Bedankt
- jeebeeke
- Senior Instructor
- Contacteer:
Hey,
alvast gefeliciteerd!
Joshua
alvast gefeliciteerd!
Joshua

- greencan
- Site Admin
Nope.
Hij reageert niet op welke axe dan ook.
CH-yoke + pedals gebruik ik.
Misschien werkt het bij andere systemen wel.
Hij reageert niet op welke axe dan ook.
CH-yoke + pedals gebruik ik.
Misschien werkt het bij andere systemen wel.

- jeebeeke
- Senior Instructor
- Contacteer:
Hey,
vreemd. Ik zal eens zoeken naar dat probleem
Joshua
vreemd. Ik zal eens zoeken naar dat probleem

Joshua